DJ-GLENN.BE

Veelgestelde vragen .

  • Voor welke feesten kan je terecht bij DJ GLENN HINTJES ?


Voor alle feesten kan u een beroep doen op mij.

Ik ben gespecialiseerd in huwelijks- en bedrijfsfeesten, maar verzorg  ook regelmatig andere feesten, zoals jubilea, verjaardagen, communiefeesten, wijkfeesten …


  • Hoe reserveer ik ?


U kan ons bellen op 0497 91 20 86  of mailen op info@dj-glenn.be . Uiteraard mag u ons steeds een bezoekje brengen, zodat we samen uw feest kunnen bespreken.


  • Maken we een afspraak om de muziek te bespreken?


Als je mij nog niet aan het werk zag, dan gebeurt een persoonlijke ontmoeting best nog voor je de reservatie maakt. Zo voel je van het begin af aan of het klikt om samen te werken.


  • Tot hoelaat is er muziek voorzien worden er overuren aangerekend ?


Nee, overuren worden niet aangerekend, de offerte die je ontvangt is 1 vaste prijs voor de gehele avond.(Tenzij anders schriftelijk overeengekomen)
Er wordt muziek voorzien vanaf het dinner (playlist) tot de laatste feestvierder op de dansvloer (dj set).
Dit met een maximum tot 5h in de morgen. Is er een vroeger eind uur van de feestzaal wordt die gerespecteerd.


  • Is de muziek aanpasbaar aan het soort gelegenheid en publiek?


Uiteraard. Ik speel in functie van wat ons gevraagd wordt door de klant. Tevens speel ik in op de behoeften van het aanwezige publiek. Ik pas mij perfect aan.

Bij een publiek bestaande uit senioren, grijpen ik terug naar de Golden Oldies, bij een jong publiek speel ik hedendaagse muziek en hits. Ik zorg bij een gemengd publiek natuurlijk dat iedereen aan zijn trekken komt. Ik hou  hierbij ook rekening met de wensen van de klant. Het blijft tenslotte uw feest!


  • Mogen we verzoeknummers aanvragen tijdens de dj set ?


Ja, Verzoeknummers worden zo snel als mogelijk in mijn dj set verwerkt,dit in logische volgorde van de avond.
Spijtig genoeg kan ik niet op alle verzoeknummers ingaan,komt het de dansvloer ten goede, dan komt jullie verzoeknummer er asap aan.


  • Speelt de dj niet te luid, zodat we kunnen praten aan tafel?


Het is nooit de bedoeling om mensen bewust te storen met muziek. Bij zijn opdracht moet de dj twee zaken afwegen. Aan de ene kant is er voldoende volume nodig om een dansfeest op gang te brengen en te houden. Aan de andere kant moet het geluidsniveau aan tafel aangenaam blijven voor een babbel. Er kunnen op het feest gasten aan tafel klagen dat het te luid gaat, terwijl op hetzelfde moment feestvierders vanop de dansvloer komen vragen om een tandje bij te steken!

Het is ideaal als we onze klankkasten vlak bij (en gericht op) de dansvloer kunnen opstellen. Ik ben meestal te gast in een feestzaal. De uitbater voorziet de tafelschikking en de plaats voor de dj. Ik moet mij daarnaar schikken. Af en toe is er (te) weinig plaats. Zaalinrichters verwachten dat de klankkasten links, rechts en vlak bij de dj opgesteld staan. Om gehoorschade te beperken, proberen dj’s toch vaak die luidsprekers minstens op een meterafstand van hun oren te zetten…

Bespreek met de zaalverantwoordelijke om voldoende ruimte te voorzien en geen tafels te schikken vlak voor (of zeer dicht bij) de klankkasten. Plaats bovendien de jongeren aan de tafels dicht bij de dj, en niet de vijftigplussers.


  • Kunnen we je als dj aan het werk zien ?


Ja – op openbare events.
Nee – bij huwelijk, bedrijfs- en verjaardagsfeesten, … deze events zijn privé en spijtig genoeg niet openbaar toegankelijk.

voorbeeld, zouden jullie het leuk vinden op jullie huwelijk dat er een extern koppel komt meekijken langs de zijlijn ?
Dit kan een goede maar ook juist een verkeerde indruk geven, iedere feest is uniek met telkenmaal specifieke wensen qua muziek van het koppel.


  • Moeten we voor de dj een maaltijd voorzien?


Ja, dat is een algemeen gebruik. De dj is vaak 12 uur op pad. Van het brengen en opstellenvan de installatie, aankondigingen en begeleiden van speeches, muziek bij het pronkstuk, het dansfeest tot de vroege uurtjes tothet opladen van het materiaal. Zorg voor eenvolwaardige maaltijden laat dit gelijktijdig plaatsvinden met de genodigden, terwijl er achtergrond muziek loopt.Je dj hoeft niet per se aan tafel te zitten met de genodigden. Dat beslis je zelf, eventueel met de zaalverantwoordelijke.


  • Heeft de dj een microfoon bij? Mogen wij de micro gebruiken?


Ja. Op elke dj-set is er minstens één microfoon voorzien. Die wordt gebruikt voor de belangrijke aankondigingen. In veel gevallen is ook een draadloze microfoon beschikbaar voor de speeches of acts.


  • Wanneer plaatst de dj zijn klank- en lichtapparatuur?


Maak je over het opstellen zelf geen zorgen. Het is onze routine. Als er afspraken nodig zijn, maakt je dj die rechtstreeks met de zaalverantwoordelijke. Alles staat in principe netjes klaar voorde gasten van het dansfeest toekomen. Wanneer dit precies plaats vindt hangt af van de zaal, welke keuzes je maakte voor extra lichtshow enzovoort. Laat dit dus maar met volle vertrouwen aan ons over.


  • Hoeveel ruimte moeten we voorzien voor de klank- en lichtinstallatie?


Voor een compacte basisinstallatie is ongeveer 3m x 2m voldoende. Voor een uitgebreide opstelling spreektje dj rechtstreeks af met de zaalverantwoordelijke.


  • Moeten we een tafel voorzien voor de dj?


Ik heb geen tafel nodig. Tafels staan dan ook meer in de weg dan ze nuttig zijn. Indien uitzonderlijk een tafel nodig is, dan verzoekt je dj daar zelf om bij de zaalverantwoordelijke.


  • Er is een klank- en licht installatie aanwezig in de zaal die we moeten huren. Maakt de dj daar gebruik van?


Er wordt een volledige klank- en licht installatie ingezet  op maat. Het is begrijpelijk dat zaaluitbaters proberen het aan- en afslepen van (grote) installaties te beperken. Ik pas mij zo goed als mogelijk aan. In de meeste gevallen maken we (gedeeltelijk) gebruik van de vaste installatie. Maar let op. Vaak wordt hiervoor een huurprijs aangerekend. Deze zit niet vervat in onze vergoeding.


Ik sluit op maat aan bij: Salons Saint Germain (Diksmuide, vrije keuze), Salons De Vrede (Ichtegem), Hof Ter Molen (Leke), Feestzaal De Kroon (Esen), Salons Ten Boogaerde (Kortemark), Salons Driekoningen (Beauvoorde), Feestzaal De Lissewal (Elverdinge), ’t Munchenhof (Langemark), Hof Ter Heulebeke (Beselare), De Oude Melkerij (Gits), Ter Eeste (Roeselare), Fabriekspand (Roeselare), Salons Denotter (Zedelgem), Belgian Pier (Blankenberge). Deze lijst is niet beperkend.

Er zijn huurzalen met een geluidsinstallatie die dermate begrensd is, dat dit een ernstige beperking vormt voor het welslagen van je dansfeest. Het is mogelijk dat zelfs speeches of aankondigingen in de zaal niet verstaanbaar zijn voor je gasten. Vraag vrijblijvend naar mijn advies voor je beslist.


  • Wanneer begint de dj te draaien?


De dj start met achtergrondmuziek voor receptie en diner. Hij blijft ter plaatse voor alles wat tussenin nodig is, bijvoorbeeld micro voor een speech, assistentie en muziek afspelen bijeen sketch enzovoort. Afhankelijk van je gekozen dineerformule past de dj zich aan. Actief draaien en dans tussen gerechten komt wel eens voor. Je dj zal starten, verminderen, stoppen, en weer doorgaan volgens noodzaak en de orde van je feest. Hij spreekt ter plaatse af met de zaalverantwoordelijke. Bij klassiek diner waar alle gerechten elkaar strak opvolgen, begint de dj een actieve set tijdens het dessert (warming up).


  • Kan de dj het geluid van mijn laptop weergeven bij een presentatie?


Het is mogelijk om het geluid weer te geven van alle mobiele toestellen waarop een standaard hoofdtelefoonuitgang (type mini jack) voorzien is. De meeste dj’s hebben hiervoor een kabel bij. Je kunt natuurlijk voor alle zekerheid zelf ook een kabel meebrengen.


  • Ik wens muziek voor een act mee te brengen. Bezorg ik een CD of USB-stick?


De meeste mobiele dj’s werken met digitale muziekbestanden (via Mac/PC of andere hardware). Ze hebben om die reden meestal geen CD-speler mee. Contacteer mij op voorhand. Bezorg eventuele originele bestanden via email of als ze te groot zijn via een service zoals https://www.wetransfer.com/


  • Wanneer betalen we de dj?


Bij aanvang van het feest zoals vermeld staat in de voorwaarden van de reservatie. Iedereen is dan nog fris in het hoofd. Je dj hoeft je ‘s nachts niet achterna te hollen als je het vergeet.


  • Wordt er een contract opgesteld?


Uiteraard. Het is zowel voor u als klant, als voor ons best om alles vast te leggen in een contractje. Zo zijn er achteraf nooit problemen.


  • Wanneer wordt het verloop van de avond en de muziekkeuze besproken?


Een paar weken voor het feest, nemen we samen met de klant alles nog even door. Ik bespreek dan ook het juiste begin uur, de openingsdans, achtergrondmuziek, speciale wensen, verzoeknummers, enz …


  • Gouden tip voor een volle dansvloer !


Dé gouden tip … sta zelf op de dansvloer !!De genodigden komen voor jullie, als jullie op de dansvloer staan werkt dit “magnetisch” en loopt de dansvloer automatisch vol,zijn jullie nergens te bespeuren, zie je in vele gevallen het omgekeerde …Het ene huwelijkskoppel, jarige zien we heel regelmatig op de dansvloer, andere minder, aan jullie de vrije keuze

Privacy policy

OK